Correctie: het wordt een goéd gamejaar

Splinter-Cell-GameEnkele posts geleden, en ook in een uitsmijtercolumn in de volgende Gunk, maak ik mijn beklag over de povere staat van nieuwe videogames dit jaar. Maar dat was voordat ik het overvloedig online gebrachte E3-materiaal zag. Bloody hell! Een greep uit de dingen die later dit jaar verschijnen, en qua awesomeness wellicht op zijn minst in de buurt zullen komen van de kleppers vorig jaar:

  • Splinter Cell: Conviction: de makers lijken te zijn teruggekeerd naar de gewone Splinter Cell-canon (in de filmjes die ik zag heeft superagent Sam Fisher gewoon terug een Amerikaanse brosse), maar de actie is donders vernieuwend. Vooral leuk is het ondervragingssysteem, waarin mogelijke onderwerpen in een flou sepiatintje tegen de muren worden geprojecteerd.
  • Left 4 Dead 2: ditmaal knal je zombies voor de kop op klaarlichte dag, en is er ook mèlée-actie (met kettingzagen!) mogelijk.
  • Star Wars: The Old Republic: een MMO die er beter uitziet dan de recente filmtrilogie.
  • Assassin’s Creed 2: revanche voor de eerste game, die onterecht matige kritieken te verwerken kreeg.

Het najaar wordt dus nog zo slecht niet, dunkt mij.

Reacties zijn gesloten.